why do all good things come to an end?

23 december 2013 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Daar zit je dan...maandagochtend met je voetjes in het zwembad. Beter dan op kantoor zou je kunnen zeggen. Maar toch is het een echte maandag. Vandaag begint mn laatste week in Zuid Afrika. Bleh...te bedenken dat ik hier al vijf weken ben voelt het nog steeds als één! Nog veel te veel dingen die ik wil zien, ervaren en proeven. Tja dan komen we maar gewoon terug!

Wat een fantastische tijd was het hier! De laatste twee weken heb ik doorgebracht bij mn familie, iedere nacht sliep ik wel ergens anders en het voelde als een privilege om zo geliefd te zijn en te worden vertroeteld. Veel mensen die je niet eens kennen maar je uitnodigen voor een braai zorgde er voor dat deze een speciaal plekje in mn hart hebben veroverd. En al deze mensen zorgden er stuk voor stuk voor dat ik mn vrienden en familie in Nederland iets minder mis.

Afgelopen week heb ik met mn vader Soweto bezocht en alle berichten die ik altijd hoorde over dat het er heel gevaarlijk zou zijn gaven mij een heel andere verwachting dan de werkelijkheid. Iedereen is super vriendelijk en ondanks de extreme armoede merk je dat de mensen rijkdom niet ervaren als iets tastbaars maar als een gevoel. Ook bezochten we downtown Joburg en maakten een liftrit van 40 seconden naar de 50e verdieping van het Carlton center. Wat een stad...bizar groot en kijkend naar beneden leek het alsof ik in Madurodam stond te kijken naar een metropool met rennende poppetjes.

Normaliter ben ik niet de grootste fan van het kerstfeest. En doe ik er alles aan om het te ontlopen. Echter begin ik het langzaam te appreciëren...wellicht dat dat komt dat je totaal geen kerstgevoel hebt als het buiten dertig graden is...maar toch! Stiekem kijk ik er naar uit!

En als ik het dan toch over kerst heb, wil ik iedereen een fantastische kerstdag wensen. Dat je deze mag doorbrengen met degene waar het meest van houd. Vergeet niet dat iedereen waar je zielsveel van hield maar er fysiek niet meer zijn blijven bestaan en over je waken omdat jij degene bent die ze levend houdt!!

Merry X-mas!!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    23 december 2013
    Lieverd geniet van je laatste week en een goede reis naar Tailand, houd ons op de hoogte hoe je het allemaal beleeft. Groetjes ook aan de familie,veel liefs Yvonne
  2. Alique:
    23 december 2013
    Weer een ervaring rijker! En veel familie en vrienden! Jij, jullie, fijne dagen, geniet er nog maar flink van! Xxx.
  3. Cm dekker (oma):
    26 december 2013
    Hoi lieve schat , late reactie van mij , ben een klein weekje in Keulen geweest bij Annelies en Wolfgang en jammer genoeg met een enorme griep terug gekomen , vandaag eerste dag met minder koorts waardoor ik me wat beter voel ennu weer eens achter dit ding zit , ik vindt het GEWELDIG dat jij het zooooooo naar je zin hebt en wat je schrijft klopt helemaal met mijn herrinneringen iedereen is zo enorm gastvrij , ongelooflijk doe alle familie mijn hartelijke groeten zo leuk de foto,s te zien van je vader met zijn broers , ik geniet daarvan lieverd nu op naar de volgende belevenis maar geloof mij , eenmaal in Z-A geweest vergeet je het nooit meer , heel veel liefs en dikke kus ik hou van je Oma .
  4. Marjolein:
    2 januari 2014
    Hoi Roxanne,

Via je moeder de link gekregen naar je reisverhalen. Wat een ervaringen!! Geniet er van en nog heel veel plezier in het op doen van nieuwe ervaringen en herinneringen overhouden voor altijd!
    Xx Marjolein