sandy toes and salty kisses...

12 december 2013 - Wildernis, Zuid-Afrika

Zeg...

Vorige week eindigde mn groepsreis eindelijk! Na zoveel dagen met 16 mensen opgescheept zitten komt het helaas op een bepaald moment je neusje uit. Het feit dat je daarna koffie kunt drinken waar je wilt en kunt doen waar jij zin in hebt zonder met iemand rekening te houden geeft je dan het ultieme vrijheids gevoel.

De trip eindigde in Cape Town. Helaas was er die week een hevige storm waardoor de Tablemountain bijna continu gedekt was. De stad ontdekken is briljant!!! Wat een stad! Van drukke straten vol verkopers tot uitgestorven straatjes waar je zelfs nog authentieke koffietentjes kunt vinden.

Terwijl Sinterklaas zijn intrede in Holland maakte kwam er eindelijk een eind aan het gevecht van Nelson Mandela. Heel vreemd om hier te zijn en de dag erna Robben Island en zijn voormalige cel te bezoeken. Heel de stad stond op zn kop en 10dagen van nationale rouw waren aangekondigd! May his beautiful soul finally rest in peace...

Vlak bij Cape Town bevindt zich de winefarm Groot Constantia. Een van Zuid-Afrika's oudste winefarms. Dus...om 11 uur (in de ochtend) begon de winetasting. Hahahahahaha...dolle pret! Vooral als je daarna doorgaat naar Cape Point en naar boven moet klimmen!

Nadat de groep eindigde heb ik mn spullen gepakt en heb een ander hostel opgezocht. Zei dat ik mn kamer wel wilde delen en zo kwam het dat ik ineens met 5lifeguards in één kamer lag... ;) het erge aan dit feit was dat ik in een hoogslaper lag, op het bovenste bed uiteraard maar dan zonder trap!!! Dus no way dat ik dat bed in kon komen of uit. Hahahahaha...

Die dag ben ik naar het strand gegaan en ging ik met twee meiden ergens wat eten. Toen ik terug kwam in het hostel om even wat te pakken kwamen we twee jongens tegen die ons een lift aanboden naar de plek waar we wat wouden gaan drinken. Echter gingen zij naar een andere plek. Ze vroegen ons mee maar hadden al toegezegd om hier heen te gaan dus besloten uit te stappen. Na een paar uurtjes wou ik toch naar die andere tent, de meiden wouden graag blijven. Dus ik op zoek naar een taxi...daar kwam het hoor. Een oud donker ventje vertelde ik waar ik heen wou. Hij vroeg al of ik het zeker wist maar wist hem te overtuigen en vertelde hem dat er daar een paar vrienden waren die ik daar zou ontmoeten. We reden naar de plek toe en daar aangekomen kijkt me aan en zegt; ik breng je liever terug naar je hostel. Als jij hier nu uitstapt is de kans dat er iets gebeurt te groot en dat zou ik mezelf niet vergeven. Mits je je vrienden gaat halen en ik zeker weet dat je save bent dan is het okay...tjsa...hij glunderde toen ik zei; ok misschien is het dan toch maar beter om door te rijden. En toen kwam het he? Kon mn bed niet in komen. Dus gelukkig waren daar mijn roommates! Moehahahahahaha...

Vanuit Cape Town vetrok ik richting Hermanus. Schatten van Yvonne en Mike Ingles namen mij twee dagen onder hun zorgelijke vleugels. Toen ik ze belde met het nieuws dat mn bus volzat boden ze aan me op te halen omdat ze me zo graag wilde zien!!! Wat was dat geweldig!!! Vrienden van mijn opa en oma zijn het, die ik voor het laatste heb gezien toen ik om en nabij 5 jaar oud was. Foto's werden uit de oude doos gehaald, de omgeving waar ze wonen werd getoond en genieten was het!

Dinsdag zou ik de bus nemen naar Wildernis. Renee en mijn vader zouden me ophalen van het drop off Point en met twee uur vertraging kwam ik er eindelijk aan. De Bazbus is een fantastisch transport middel om van a naar b te komen en heel veel verschillende mensen te ontmoeten! Dus ergens kwam de vertraging wel goed uit omdat het super gezellig was!! Haha...

Twee letterlijke reuze dagen bij Ad en Nel! :) mijn ooms en vader zijn allemaal 2 koppen groter als ik. Overal word ik verwend en het is briljant om omringt te worden door zoveel liefdevolle familieleden!!!

Terwijl ik nu op het gazon lig en de drie broers op dit moment de braai aanmaken ga ik weer gedag zeggen! Morgenochtend vertrekken we om 5uut weer richting Jo'burg en laten we de kaapprovincie weer achter ons...