Thailand...the land of the sm;)e

18 januari 2014 - Ko Samui, Thailand

Van Chiang Mai ging in richting Pai een heerlijk hippiedorpje waar ik de dagen erna via een raftingtrip afdaalde richting Mae Hong Son. Twee dagen raften, slapen in de jungle en bijna verdronken...de instructeur Loen was niet heel duidelijk in zn aanwijzingen toen we een redelijk hectische ramp afgingen... Wat resulteerde in een oncontroleerbare boot die met een rotvaart achteruit ging en keihard op een boomstronk af stormde. Een seconde later spiesde deze mij keihard in mn borst en zat ik vast met mn reddingsvest evenals de boot. Ik hing met mn benen buitenboord en werd door de sterke stroming naar beneden getrokken. Gelukkig deelde ik de boot met een paar sterke mannen waarvan één mij uiteindelijk los wist te krijgen. Helaas belande ik toen steeds verder in het water en zat ik nogmaals vast mar nu onder de boot. Het waren maar een paar seconden maar voelde als minuten!!! Uiteindelijk sloeg ik op zn arm in de hoop dat hij mn vest los zou laten omdat hij me onmogelijk daarvandaan kon krijgen en wist de stroming me mee te nemen...gelukkig kwam ik even later weer boven water! Hoehoede naar de mannen dat ik nog leefde en na een kwartier en een gesloopte boot konden we verder. Niet veel later kwamen we aan in een kamp waar de die nacht verbleven en sliepen onder de sterren. De volgende dag verliep gelukkig wat rustiger!

Van Mae Hong Son nam ik de bus naar Chiang Rai... Dit waren een paar lange uren aangezien ze in lokale bussen zelfs mensen op plastic stoeltjes in het gangpad laten zitten en je voor je het weet je leuning deelt met twee Thaise meisjes.

Na een lange reis op naar Laos voer ik twee dagen op de slowboat over de Mae Kong river. De tweede dag ontmoete ik een italiaans koppel die mij en twee andere uitnodigde om mee te komen op hun privé slowboat. Dan zit je ineens op een boot met vijf mensen ipv honderd...de bootgrootte is btw hetzelfde.... Hahahaha...

Eindelijk kon ik naar Vang Vieng om te tuben. Dit is een kroegentocht! Je krijgt een grote drijvende band en drijft van bar naar bar! Fantastisch! Eigenlijk was dit fenomeen afgeschaft omdat heel veel mensen te dronken verder dreven, zich bezeerde of verdronken. Dus de route is ingekort en er zijn nu nog maar drie plekken waar je kunt feesten! Des al niet te min was het grandioos!

De dagen er na zag ik veel verschillende bussen maar uiteindelijk kwam ik weer aan in Bangkok!

Hier bezocht ik een pingpong show, vrouwen die vreemde dingen doen met fluitjes, pijltjes, meters lint uit plekken trekken waar geen meters lint horen te zitten, de bekende weekendmarkt die 3x groter is dan de zwarte markt in Beverwijk. Alles kun je er krijgen en je hoeft ook niet gek op te kijken als je babykonijntjes ziet met rugrakjes op hun rug en poppekleertjes aan...

In Bangkok ontmoette ik de reeds afgestudeerde Jeroen. Omdat hij een overstap had in Bangkok voordat hij naar Vietnam ging besloten we dit goede nieuws groots te vieren in de Red Skybar met waanzinnige cocktails en adembenemend uitzicht over Bangkok.

De volgende dag ging mijn vliegtuig naar het eiland Ko Samui...eindelijk relaxen...en op naar de full moonparty! Wat een feest is dat! Het leuke was dat je je kunt laten beschilderen met neonverf... Ik vroeg om een kleine bliksem en meneer schildert heel mn gezicht onder.. hahahaha...buckets gevuld met vodka en redbull later kwam ik rond half negen thuis...toen maar een relaxdagje met cocosnoten onder de palmboom om dezelfde avond te eindigen in een gaybar dansend met ladyboys....

Verder kun je hier taxiritten krijgen op een brommertje met een happy-ending... Die jongen heeft me een uur gemasseerd en de rit was nog goedkoper dan op heenreis...alles kan hier in Thailand...beetje vreemd!

Overmorgen vertrek ik naar mn laatste bestemming om flink te snorkelen...dus jullie merken het al...ik wil nog niet naar huis!!!!

Tot over tien dagen!!!! Dikke kus